Mielőtt bárki durrfarkú szurcsókokra gondolna, leszögezem: nem, a kalandok nem ezekből állnak.
A kalandjáték lényege - mint ahogyan a szerepjáték-é is -, hogy az emberek jól érezzék magukat írás közben. Egy kis különbség azonban van:
Itt a történetet nem Te szövöd, hanem mindig a játékmester, más szóval a mesélő. A karaktered csak a történet részese, ahol sok (kb. 4-8 ) másik játékossal együtt old meg egy problémát, vesz részt egy csatában, stb.
Nagyon fontos, hogy megértsd: az, hogy mennyire vagy sikeres a játékban, attól függ:
- miként viselkedsz
- mit teszel, mit mondasz
- és az egyik legfontosabb: mennyire tartod be a szabályokat.
A szabályok a teljesség igénye nélkül a következőek:
- minden kaland elején a játékmester kiírja, hogy min. hány szavas/soros reagok kellenek; ennek a szigorú betartása
- helyesírás
- a kalandok elején feltüntetett színkódok használata
- a határidő és az írási sorrend betartása
- minden egyéb, az oldalon szereplő szabály betartása.
Lehet, hogy elsőre merevnek tűnik ez a sok minden, de sok ember csak akkor tud együtt játszani a dolgok összefolyása nélkül, ha mindenki odafigyel.
A mesélő reagjai a legfontosabbak! Ezek összefoglalják az adott körben történteket (kezdés esetén szituációt teremtenek), és tovább viszik a szálat a kellő irányban.
Figyelem! A mesélő nem mozgatja a karakteredet, csak akkor, ha az adott körben nem írtál. A játékosért Te vagy a felelős, tetteid következményeivel is számolnod kell. A legfőbb szerepe a mesélőnek abban van, hogy eldönti a kétes dolgokat. pl. célba talál-e az átok, elhajol-e a szereplő a pofon elől, stb.
Dióhéjban a játék alapjai ezen lennének. Aki már játszott ilyet, az tudja, hogy kb. mire számítson (minden oldalon más és más), aki pedig még nem játszott se ijedjen meg. Ez ugyanolyan szerepjáték, csak többen vagyunk.
Ha bárkinek bármilyen kérdése lenne, tegye fel itt, és alul válaszolok rá. Kérlek, hogy csak kérdést tegyetek fel, a válaszadást hagyjátok meg nekem.
Jó játékot,
James Potter
mesélő